Lepäävä silta

Lepäävä silta

tiistai 10. maaliskuuta 2015

Uskontojen puristuksessa




Vaimo kävi taistelemassa Marimekon  liikkeen  asiakaspekojaisissa. Siis sellaisessa  tilaisuudessa, joka ilmoitetaan vain joillekin  Marimekko - clubin  jäsenille. Siis sellaisille, jotka ovat Marimekko- uskonnon  hullaannuttamia , eivätkä mistään muusta vaatteesta mitään ymmärrä.

Hän  osti kevämekon  mallistosta 2013. Mekko muistutti värikästä säkkiä. Hintalappukin oli tyrmäävä. Netissä myydään  katsastettuja autoja  halvemmalla ja valinnan varaa on   monesta merkistä valiten.

Sinä aikana kun  vaimo  taisteli  räteistä toisten naisten kanssa, minun seuraani lyöttäytyi tuttu mies. Hänen naisensa oli taistelemassa minun naiseni kanssa

Tuttu mies on hurahtanut vaaleanvihreään marimekko-kauluspaitakuosiin. Tiedätte värin, Semmoinen    kevätesikon värinen vihreä jokapoika -paita pyydystää  huomiota aina ja kaikkialla.

Mies iski kiinni kolmannessa lauseessa. Hän yritti puhua minulle  uskonnosta ja siitä, miten epäsopivaa sen harrastaminen  ammatillisessa ja papillisessa mielessä on naiselle. Minä odottelin kovasti hartaasti vaimoa ulos liikkeestä. Tunsin itseni vähän hölmöksi. Kesken  hölmöilyn  maripaitainen  - mies joutui yllättäen   vieraspaikkakuntalaisen  vanhapiikamaisen  uskonnonlehtorin tykitykseen. Pöydän viereen  kiirehti minulle täysin vieras ihminen.

Kohta he löysivät yhteisen sävelen. Jäin pöytään istumaan ulkopuolisena, kun he seisoivat  50 senttimetrin päässä minusta ja puhuivat ja puhuivat. Kumpikaan ei enää muistanut minua. Kumpikaan ei enää katsonut minuun päin

Erityisesti minua  hymyilytti ja nauratti  se keskustelun kohta, jossa Jerusalemissa jotkut Islamin uskoa  opettavat ihmiset ovat  hyvässä huudossa näissä -piireissä, sillä Islami opettaa, ettei naisen pidä alttarille, eikä  saarnastuoliin kiivetä, vaan  muita hommia  havitella ja  rättikaupassa taistella  paremman mekon puolesta.

Lähdin pihalle ja autoon istumaan. Monessa autossa istui kohtalotoveri. Kenelläkään ei ollut Jokapoika-paitaa päällään. Ja kaikki odottivat kauhuissaan, josko sellainen   kohta  Marimekko-temppelistä uloskannetaan  ja käännytystyö aloitetaan.

Blogi on jälleen saanut uuden lukijan. Tervetuloa Iines tämän  virkoavan blogin lukijakuntaan. Toivottavasti viihdyt täällä. Nämä minun kirjoitukseni ovat täynnä ihmettelyä ja kumamstelua asioista, jotka  ympärilläni näen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti