Lepäävä silta

Lepäävä silta

torstai 24. syyskuuta 2015

Lomaa

Riiviöt  lähtivät etäopiskeluun

He tulevat vasta tiistaina takaisin, mutta minä olen silloin Helsingissä. Minä tapaan  asiakaat vasta  keskiviikkona. Minulla on siis viisi päivää vapaata  kaikesta  työn orjuudesta ja tuskasta. Tämän ajan voi tehdä työtä iloisena ja innokkaana, kaikista ahdistuksista  vapaana.

Heillä on siis etäopiskelupäiviä. Etäopiskelupäivä ..... kuusitoistavuotiaalle... Tuota voi  jo sano diskurssiksi. Keskiasteella on  opetuksellisia  diskursseja hyvin paljon. Minua naurattaa ajatus  tuonikäisestä veijarista, joka  aktiivisesti perjantaina ja maanantaina etsii tietoja annetuista asioista, tekee tehtäviä ja siistissä kunnossa  tuolokset palauttaa tiistaina. 

Uusi opetussuunnitelma  julistaa  kokeet ja oppitunnit  pannaan. Nyt kerättään  osaamispisteitä. Koska tahansa voi kenet tahansa näytön perusteella julistaa  jonkun kokonaisuuden osalta ( esim. 715 opetuksen läsnäolotuntia) osaajaksi ja valmiiksi  kaveriksi. Kunhan näytön antaa.

Huolenpitokeskustelu .... hah .... kaveri on iskenyt  toista opiskelijaa turpaan  puolen  koulun silmien edessä ja sitä ennen kiusannut tätä yläasteella kolme vuotta ja  toisella asteella vuoden. Asia etenee huolenpitokeskusteluun, jossa  syyllisen  ja  hänen huoltajiensa (esim . isäpuolen uusi tyttöystävä) kanssa käydään  huolenpitokeskustelu, jossa ollaan tästä riiviöstä huolissaan.

No, onneksi meillä on  huolenpitokeskusteluakin rankempi aste. Se on kuulemismenettely


"Kun Saatana, maailma ja omat ajatukset käyvät ahdistamaan, pitää hankkiutua hyvän oluen, musiikin ja seuran pariin."

 -Luther-

On siis  ehkä lähdettävä sinne, minne  muutkin näinä päivinä suunnistavat. On  lähdettävä täysinäisiin juniin  ja maalikyliin.

2 kommenttia:

  1. Osaamispiste ja huolenpitokeskustelu ovat aivan herkkusanoja.
    Minä olen tällä viikolla ollut auvoisissa olosuhteissa. Vuode sijataan, ruoka on valmiina senkun ottaa, ja viisaat ihmiset puhuvat viisaita ja sitten osaavat fysioterapeutit pitävät hyviä jumppia.
    Minä olen työkykyä ylläpitävässä eli TYK - kuntoutuksessa. ASLAK on lakkautettu kuulemma, ja sitä tietä saa mennä tämäkin, tilalle on kuulemma tulossa KIILA-kuntoutus.
    Viimeksi mainittua olen tainnut nähdäkin. Jyväskylän Maalaiskunnan Tikkakoskella oli Kiila-kievari niminen ravitsemusliike, jossa oli melkoisessa kunnossa olevaa porukkaa tuossa 35 vuotta sitten.
    Ajoin paikasta ohi kuluneena vuonna, eikä Kiila-kievaria enää tainnut olla. Onneksi KIILA-kuntoutus on.

    VastaaPoista
  2. Kuntoutus on iloinen asia. Minun kohdallani yhteiskunta voitti monin kertaisesti sen rahan takaisin, minkä se minuun ja kuntoutukseeni aikoinaan uhrasi

    VastaaPoista