Lepäävä silta

Lepäävä silta

tiistai 28. heinäkuuta 2015

Maahanmuuttaja


Kansanedustaja Immonen ei tykkää minusta. Olen nimittäin kaksinkertaisesti hänen hampaissaan ja  kahtena kivenä molemmissa Immosen kengissä. Olen maahanmuuttajan jälkeläinen, mutta mikä pahinta, olen  myös pakolaisen jälkeläinen. Voi helvetin helvetti sentään...!!!

Olen  viikonlopun jälkeen  pysytellyt  hissun kissun tästä asiasta. Asia pätkähti mieleeni Joen kaupungissa, jossa  olin  mukana  suvun nuoren miehen kastejuhlassa. Pätkähti mieleeni siitä, että nuori mies on  1/8 osaltaan mukana siinä samassa  pakolainen/ maahanmuuttaja -sopassa.

Äitini tuli tänne länsirannikolle ensimmäisen kerran  joulukuussa 1939. Sitten hän tuli uudelleen 1944. Eikä hän sitten ole  pois lähtenyt . Ei hän myöskään ole terroritekoja tehnyt. Hän on opetellut Rauman giälen, pitsinnypläyksen ja satakuntalaisen  tripla-hämäyksen. Sanalla sanoen, hän on kotoutunut oikein hyvin.  Vaikeampaa minun on ollut kotiutua Keski-Suomeen.

Äitini vanhin tunnettu esi-isä oli Dietrich - niminen saksalainen kaveri, joka 1500 - luvulla ansaitsi  elantonsa Itämerellä evakuointi -tehtävissä. Pahat kielet nimittävät sitä jossain lähteissä myös  merirosvoudeksi. Vaikea sanoa.. mikä on oikeus ja kohtuus ja totuus...

Joka tapauksessa 1500 luvulla Kustaa Vaasa  kielsi moisen  elinkeinon hirttotuomion uhalla, jolloin ko. Dietrich päätti rantautua jollekin kaukaisella  ja rauhalliselle rannalle. Hän suuntasi  laivansa Viipuriin ja  hirtti itsensä  hiljalleen, niin kuin balladissa oivallisesti sanotaan, hirtti kauppiaan kauniin tyttären  kanssa ja jäi touhuamaan sekalaisia juttuja loppuelämäkseen Viipurin  katukuvaan. Mitä nyt maahanmuuttajat  touhuavat...

Jos kuka on käynyt Viipurissa  ja nähnyt sen Pyöreän tornin, niin sen tornin seinässä voi vieläkin nähdä  kiviseinään hakatut   noin 10 cm korkeat nimikirjaimet D ja M. Ne ovat  sillä puolen tornia, joka on  kohden viereisessä rakennuksessa  olevaa  Nord West - ravintolaa.  Siihen Pyöreän Tornin  seinään on maahanmuuttaja   1550 hakannut nimensä  ensimmäisen kirjaimen ja  sitten kauppiaan kauniin Maria- tyttären  kirjaimen viereen. Semmoinen helvetin maahanmuuttaja  vandaali se oli.

Ja minuakin sietää varoa. Olen arvaamaton,  kaljaa ryystävä ja pohjimmiltani aikalailla perverssi ja omituinen. Näin todistaa myös vaimoni, joka on kantasuomalaisia  Keski-Suomesta. Tosin, muistettakoon sellainen seikka, että 1550 vaimon  kotipaikkakunnalla Keski -Suomessa  pitäjäkokousta  pitivät karhut ja sudet.

Ja että Viipurissa  oli  jo 1939 omat koulut seitsemälle  eri kieliryhmälle. 

Kuvassa maahanmuuttajan jälkeläinen  ihmettelee  keskustelua ja suunnittelee  uusia kepposia valtaväestölle

26 kommenttia:

  1. Myös maahanmuuttajavastaisuudessa tai savolaisvastaisuudessa kysymys on, kuka tämän maksaa. Sellaisia havaintoja ei ole, että rahaa tyrkyttäviä ulkomaalaisia syrjittäisiin täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, venäläisiä rahaa tyrkyttäviä on yritetty vähän estellä ja niiden maakauppoja tarkkailla. ...

      Poista
    2. Radikaali vasemmistolainen sai esittää vihapuhetta sotaveteraaneista, se oli hyväksyttyä ja todennäköisesti suositeltavaa.

      Poista
    3. Niinhän se tuntui olevan. Muistan ne vuodet oikein hyvin.Tunsin muutaman taistolaisen, jotka menivät Raukiin ja Rukkiin, jotta saisivat tarpeellista aseoppia kun uudellen koetetaan, kuinka ne värit oikein kapinassa voiton suhteen menevät.

      Minua ei häiritse aikuisväestön hillitty pelko vierasta kohtaan. Minua häiritsee 15 -25 vuotiaiden nuortenmiesten aito viha homoja, mamuja, ja Emua vastaan. Noita miehiä toisenasteen koululaitoksemme on aivan täynnä. Jonun verran niissä laitoksissa on myös sellaisia henkilökunnan jäseniä, jotka katsovat läpi sormien tuota hommaa.

      Nämä mamu-vihamieliset ovat joskus käyneet Tukholmassa laivalla, mutta palanneet nopeasti takaisin, kun se ruotsin kielikin heitä vituttaa.

      Hauskaa on se, että työväenluokka on pahassa saumassa, kun se joutuu miettimään hauskasti tässä paikassa nyt, että kenen joukossa seisot.

      Poista
  2. Hyvä, HYVÄ, HYVÄ! Voi, miten hauskasti kirjoitat.
    Linkitän tämän omaan sepustukseeni monikulttuurisuudesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos linkityksestä. Hyvä oli myös sinun kirjoituksesi.

      Poista
    2. Vielä.... Tuo omassa profilissani oleva valokuva on sukulaismiehen kuva. Hän lähti Suomesta Ameriikkaan ja sieltä sitten päätti lähteä Espanjan sisällissotaan auttamaan tasavaltalaisia ja laillista yhteiskuntaa. Hän kaatui Ebro -joella konekivärijoukkueen johtajana

      Tavallaan maahanmuuttaja hänkin. Ja kova poika auttamaan muita. Tämä puhe siitä, että missä sinä olen syntynyt ja mihin sinä kuulut ja missä sinä olet vieras, se on aika vierasta ja kummallista puhetta

      Poista
    3. Hauskan näköinen kaveri tuossa profiilikuvassa, ilme tosi innokas ja katse vilpitön.

      Samaa mieltä taustoista. Nuo monokulttuurin kaipaajat tavoittelevat jotain sellaista, mitä ei ole koskaan ollut.

      Totesin koulutyössä saman, minkä sinä toteat tuossa aiemmin. Osassa nuoria miehiä on raivoa, joka pitäisi saada kanavoiduksi johonkin rakentavaan. Siellä on takana ainakin kauheaa epävarmuutta omasta miehisyydestä ja pärjäämisestä, ehkä loukattua minuutta.

      Poista
    4. Välimeren ympärillä, Venäjällä, Pohjois-Afriikassa ja monessa muussa paikassa velloo tällä hetkellä suuret määrät toimettomia nuoria miehiä. Nämä massat ovat sotien alkuun saattajia.

      Sosiologiassa tästä on käyty keskustelua jo iät ja ajat.

      Mitä korkeammalle naisten koulutustaso voidaan nostaa, sitä matalammaksi syntyvyys laskee ja sitä kautta nämä toimettomat massat voidaan edes vähän ohjata järkevään toimintaan.

      Parantunut terveyden huolto on myös auttanut massojen syntymiseen.

      Mutta ennen kaikkea se taloudellinen kuilu, joka Välimeren kohdalla nykyään on, se on aiheuttanut sen, että ennemmin taikka myöhemmin ne massat vyöryvät.

      Jo nyt yritetään rakentaa rajoille aitoja ja valvonta systeemejä. Parempi olisi ehkä ajatella niin, että jos tätä ongelmaa edes jotenkin järkevästi voidaan hoitaa, lopputulos on parempi kuin se, että ne aidat sitten jonain päivänä kaatuvat.

      Eilen kuulemma noin 2000 laitonta siirtolaista yritti Kanaalin rautatietunnelin kautta Britanniaan, juosten, jalkapelissä, väkisin rynnäköiden.

      Voi olla, että me olemme tämän maahanmuutto-politiikan kanssa jo vähän myöhässä. Voi olla, että järkevän toiminnan aika on jo ohi. se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö meidän pitäisi edelleen tarkastella asioita eettisesti tai moraalisesti.

      Lähetyssaarnaaja-aseman perustaminen on ehkä vähän vanhanaikainen tapa ratkoa tätä ongelmaa. Parempi olisi perustaa tehdas. Yleensä vastaanottaja kuitenkin haluaa siinä tapauksessa asetehtaan.

      Poista
  3. Ei tänne kukaan kaipaa liettualaisia asuntomurtotehtailijoita eikä sharia-lakia noudattavia raiskaajia, mutta ne "hyvät" kyllä kelpaa alle minimipalkalla tekemään siivoushommia ja niitä monikulttuurisuuspizzoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suljetut yhteiskunnat tuppaavat olemaan peräti tympeitä ja pitkässä juoksussa haavoittuvia.

      Jos otamme markan takaisin rahaksi, laitamme rajat kiinni ja opettelemme vain Mauri Sariolan juonikuvioita, tulemme ennemmin tai myöhemmin uudeksi Albaniaksi.

      Minä olen sen ajan elänyt 1950 - ja 60 luvuilla. En minä sitä " onnelaa" halua takaisin.

      Minä haluan sivistystä ja edistystä. Opettajana ja kouluttajana olen huolissani omasta nuorisostamme enemmän kuin maahanmuuttajien lapsista. Maalla asuvana kantahelsinkiläinen on minulle monta kertaa pelottavampi ilmestys mielipiteineen kuin on maahanmuuttaja ja maakunnassa kebabia vuoleva turkkilainen.

      Poista
    2. Näitä "hyviäkin" syynätään tarkkaan.
      Seurasin haastattelua, jossa toimittaja kysyi joltain maahanmuuttovastaiselta, mikä on mennyt pieleen ja miten maahanmuutajia on suosittu. Hän kertoi ensin, että oli kehdattu esittää omaa uimahallivuoroa musliminaisille. Voi herran jestas, saahan sitä esittää. Sitäpaitsi uimahallissa on suljettuja vuoroja vaikka kuinka paljon mm. vauvauintiin ja eläkeläsiten vesijumppaan, miksei sitten musliminaisille?
      Seuraavaksi otettiin esiin, miten joku suomalainen oli jäänyt kakkoseksi työnhaussa ja mamu oli saanut paikan. Ja näitä tapauksia on jo kuulemma muutama. Siis, onko niin, että maahanmuuttaja ei voi olla koskaan pätevämpi kuin suomalainen paitsi tietty vessojen kuuraamiseen!
      Seuraavaksi tämä loukkaantunut ja kriittinen henkilö nosti esiin suvivirren positamisen koulujen kevätjuhlista, suomalainen kulttuuri uhattuna. Muslimit eivät ole vaatineeet suvivirren poistamista, he arvostavat perinteitä ja ihmettelevät, miksi kantasuomalaiset ovat niin maallistuneita. Suvivirren poistoa esittivät jotkut hörhöt suomalaiset, mutta taas - saahan sitä esittää ja esitys voidaan hylätä. Kauhean nirppanokkaiista, jos jo esityksistä loukkaannutaan ja ruvetaan kehittelemään taistelua vihollisia vastaan.
      Tyttöjen - ja miksei poikienkin - rituaalisilpomisia ei tässä otettu esiin ollenkaan. Minusta ne ovat todellien ongelma, muuallakin kuin Suomessa. Eivät ne ole mikään uhka suomalaisuudelle, vaan ihmisoikeuksien loukkaamista.

      Poista
    3. No mitä mieltä olet näistä asioista?
      - Naisten on pakko käyttää huntua muualla kuin kotona.
      - Naiset eivät saa kulkea ulkona kuin sukulaismiesseuran kanssa.
      - Naiset eivät saa valita elämänkumppaniaan vaan heidät pakotetaan yleensä aika nuorina avioliittoon jonkun tuntemattoman kanssa.
      - Naisten paikka on kotona ja keittiössä.
      - Naiset eivät saa arvostella miehiään. Jos he kuitenkin näin tekevät tai muuten "provosoivat", niin miehellä on oikeus läksyttää heitä fyysisestikin.
      - Nainen ei saa ottaa miestä toisesta kulttuurista, jos hän kuitenkin näin tekee on suvulla oikeus jopa murhata hänet.
      - Lapsiavioliitot, joissa juurikin tytöt ovat niitä lapsia.

      Poista
    4. Tuo liittyy puhtaasti yltiö islamilaisuuteen, ei niinkään monikulttuurisuuteen taikka maahanmuuttoon. Minä tunnen islamia tunnustavia nuoria naisia, jotka farkuissa keimailevat . Sen lisäksi tunnen venäläisiä, jotka ovat islamisteja jyrkempiä . Ja tunnen minä turkkilaisia, jotka hakkaavat toisiaan pesäpallomailoilla .. Siinä on jo kotoista tunnetta

      En siis osaa ottaa kovin vakavasti asioita ennen kuin oma lapsi menee naimisiin ääri-maahanmuuttajan kanssa

      Poista
    5. Islaminuskoisissa on jyrkkiä ja maallistuneita niin kuin muidenkin uskontojen harjoittajissa. En ole huomannut, että Suomessa olisi näitä yltiöporukoita, siksi ne asiat, joista islaminuskoisia meillä syytetään ovatkin niin pieniä.
      Tunisiassa olen nähnyt molempaa laitaa. Jotkut nuoret naiset olivat löyhässä täyskaavussa, jotkut olivat peitettyinä ranteista nilkkoihin, mutta vau, miten seksikkäinä. Ihoa nuolevia ohuita kokotrikoita, pepun päällä pieni minihame ja päässä mitä taidokkain turbaani lukuisine koruineen. Ihminen ei ole ikinä vähäisesti vaatetettuna niin puoleensavetävä kuin nämä kaunottaret. He olivat silti pukeutuneita normaalin islamin sääntöjen mukaisesti.

      Nyt näyttää islamin maailmassa vallitsevan kauhea kurinpalautuksen aika. Sitä on vastustettava yhdessä 'tapauskovaisten' islaminuskoisten kanssa.

      Poista
  4. Me emme enää nykypäivänä saa kutsua pahuutta pahuudeksi. Tähän on vuosikymmeniä jatkunut relativistinen mädätys johtanut. Kaikki uskonnot ovat yhtä hyviä ja yhtä ihania ja suurin synti on suvaitsemattomuus. Tämä on johtanut siihen, että me länkkärit olemme täysin kyvyttömiä enää tekemään eettisiä johtopäätelmiä tai tekemään eroa hyvyyden ja pahuuden välille.

    Me emme saa sanoa ääneen, että vika ei ole yhteiskunnissa, ei talousjärjestelmissä eikä epäoikeudenmukaisuuksissa joiden tuote islam on, vaan että vika on islamissa itsessään - koska islam luo yhteiskunnan, joka on täysin screwed up, jonka talous on v*turallaan, jossa vallitsee oikeusjärjestelmä joka perustuu hirttämisille ja raajojen katkomisille, jossa yhteiskunta on erittäin epäoikeudenmukainen ja joka on sodassa jatkuvasti sekä naapuriensa että itsensä kanssa.

    Me emme saa sanoa ääneen, että islamin tapoihin koodatut käytännöt, kuten moniavioisuus, sukuelinten silpominen, ehdoton patriarkaalisuus jne - tuottavat valtavan määrin seksuaalisesti äärimmäisen frustroituneita nuoria miehiä, jotka pitävät kuolemaa ihanampana kuin elämää ja jotka liittyvät tähän pyhään sotaan päästäkseen joko kuolemaan tai sitten ryöstämään, raiskaamaan ja tappamaan jumalansa nimessä.

    Me emme saa sanoa ääneen, että islamilainen ideaalivaltio on pronssikautinen teokratia, jonka lainsäädäntö perustuu silpomiselle, raajojen katkomiselle, teloituksille ja pelon herättämiselle sekä ehdottomalle alistumiselle oikeusvaltion sijaan ja jossa naiset eivät ole ihmisiä lainkaan vaan omaisuutta ja karjaa.

    Emmekä me saa sanoa sitäkään ääneen, että mitä enemmän Eurooppaan tulee islamilaista väestöä maailman eri Paskastaneista, sitä epästabiilimmaksi yhteiskunta muuttuu, sitä yleisemmiksi muuttuvat väkivalta- ja seksuaalirikoset, sitä enemmän kuulemme väkivaltaisista nuorisojengeistä jotka ryöstävät, raiskaavat, pahoinpitelevät ja tappavat kantaväestön nuoria ja sitä enemmän yhteiskuntaan tulee no-go -alueita, jonne muulla yhteiskunnalla ei ole mitään asiaa ja jotka ovat pieniä islamilaisia valtioita valtiossa.

    Me emme saa sanoa ääneen sitä, että kaikesta päätellen paras apu islamin aiheuttamaan ongelmaan länsimaille on panna tylysti rajat kiinni ja todeta, että itse saitte ongelmanne aikaan joten itse teidän tulee ne myös ratkoa.

    Kun pahuutta ei saa enää sanoa pahuudeksi, pedataan tällä pahuuden voitto valmiiksi. Ainoa, mitä pahuus tarvitsee voittaakseensa, on se, etteivät hyvikset tee mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emme saa sanoa, mutta saamme onneksi ajatella ja kirjoittaakin. Siinä mielessä olet oikeassa, että elämme tavallaan nyt uuden Dystopian kynnyksellä. Tulossa ei ehkä ole Huxleyn Fordismia , vaan juuri sinun esittämäsi uusi maailma, joka on käynnistynyt nyt vähitellen. Ollaan Wienin porteilla jälleen.

      Minuun teki lähtemättömän vaikutuksen tämän kesän Välimeri- hukkuneet ja se sitten alkuviikon uutiset 3000 Calais - kyttääjästä, jotka yrittävät päästä tunneliin. Ja niinkin kummalliseen paikkaan , kuin Englanti , Wales , Skotlanti... heidän täytyy olla todella epätoivoisia.

      Dystopia on siis tulossa. Ensi oireina on todella tuo sinun listasi siitä, mitä ei enää saa sanoa. En usko mihinkään islamilaiseen Suomeen. Tuskin koskaan sellaista tulee. uskon kuitenkin, että seuraava vaihe on tuo kummallinen ja outo yhteiskunta, jossa totuus on häilyvä ja kaaottinen.

      Poliittiset instituutiot ovat ketteriä kääntyilemän ja omaksumaan hedonistisesti sen, mikä niitä hyödyttää. hankalampaa on esim. kirkolle muovata itselleen käyttäytymismallia , joka olisi vanhan opin mukaista, mutta joka olisi tarpeeksi ympäripyöreää muita uskontoja kohtaan.

      Pelottavaa uudessa dystopiassa on se, että nyt jo eräät islamisti-maahanmuuttajat ovat hyökänneet suomalaista alkoholikulttuuria kohti ja muutenkin ryhtyneet etsimään vikoja ja epäkohtia meidän yhteiskunnastamme.

      Koskenkorva ja sauna saattavat olla lopulta asioita, joilla piirretä rajaa siihen mitä maahanmuuttaja saa sanoa ja tehdä.

      Luultavasti olen kaikessa kirjoittamassani väärässä. Luultavasti olen naivi ja hölmö. Luultavasti olen tätä kaikkea siksi, kun asun täällä periferiassa, jossa tuttu mustalainen käy R-kioskilla totoa pelaamassa ja syksyisin joku Thai hiippailee metsissä.

      Silti, eniten vielä minä pelkään Jyväskylän yöelämässä perjantai-iltana riehuvia hankasalmelais-juntteja.

      Poista
  5. Tosiaan, ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka antaa. Jos systeemiä on helppo lypsää, se on pelin eikä pelaajan vika, ja ymmärrän kyllä oikein hyvin, miksi kehitysmaista pyritään Eurooppaan, uhkasi kotona sitten sota tai pelkkä persaukisuus. Ei siitä kuitenkaan seuraa, että Suomi olisi vastuussa muiden maiden kansalaisista ja että meillä olisi velvollisuus ottaa kaikki halukkaat sisään.

    Kehitysavun lisäämistä vaativilla tuntuu olevan sellainen harha, että Suomi on jotenkin määritelmällisesti rikas länsimaa ja sellaisena pysyykin, tapahtui mitä tapahtui. Todellisuudessahan varallisuus on aina rajallista ja sen jatkuvuus riippuu hyvin paljon tehdyistä päätöksistä, mikä tarkoittaa sitä, että oikeasti ei ole varaa auttaa kaikkia, jotka sitä keksivät pyytää. Nykyäänkin kehitysapu tapahtuu velkarahalla, eikä nousukaudesta ole vielä tietoakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi... ihan oikein kirjoitat.. Minä kammoksun muukalaisvihaa ja rotusortoa. Siitä huolimatta olen noiden reunaehtojen kanssa suurin piirtein samaa mieltä kanssasi.

      Kristillinen etiikka sotkee asioita lisää. Näen niin, että puna-viher- etiikka muistuttaa sitä paljon monessa suhteessa

      Poista
  6. Minusta kaikki uskonnot ovat saaneet ja saavat pahaa aikaan. Uskallan sanoa sen ääneen missä tahansa.

    Maailma on yhä enemmän yksi kylä. Me emme voi noin vain pistää rajoja kiinni, niiden läpi tullaan, kun ollaan hengen hädässä. Oletteko nähneet elokuvaa The March vuodelta 1990? Siinä afrikkalaiset vyöryvät Eurooppaan. Nälkä ajaa likkeelle.

    EU.n sijaan pitäisi perustaa yhteinen koko maailman hallitus. YK ei saa aikaiseksi mitään, se on vanhentunut ja tehoton.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olisin kiinnostunut esimerkiksi tietämään, kenen bisnes Välimeren pakolaisuus on. Mafian?

      Poista
  7. Yhteinen hallitus?
    Taloyhtiöiden hallituksistako otetaan malli ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhteinen maailmanhallitus on tietysti fantasiaa, mutta onko jotain parempaa ehdotusta? Pallomme käy ahtaaksi näillä säännöillä, millä nykyisin eletään.

      Poista
    2. Jos meidän taloyhtiön hallituksesta otettaisiin mallia, niin kyllä tulisi hyvä maapallo.
      Maailmanhallitus on utopia, mutta onko jotain parempaa ehdotusta? Nykyisellä menolla, jokainen maa vahtimassa omia rajojaan, ei ainakaan saada hyvää aikaan.

      Poista
  8. Minusta tuo Venäjän ja Suomen raja on hyvä pitää kiini. En halua että meillä on Ukrainan kohtalo.

    VastaaPoista
  9. Minä puolestani olen syntynyt ja 40-vuotiaaksi asunutkin Keski-Suomessa, ja emigroiduin sitten kaikista maailman paikoista Uudenkaupungin Pyhämaahan.

    Mää praakasin siit muutamppi päevi sit kaffeprasul Pohjois-Karjalas tuntemattomitte kans. Mää sanosin, ete ol ollu mittä ongelmi sijoittumises. Palestiinalaise ova hyväksyny munt juurpian ko mää tän tulin. Juur ninko sun äitenki ova sin Raumalpäi hyväksyn.

    Mutta vielä vähän: Jyväskylän eiliset tapahtumat tuovat vääjäämättä mieleen kertomukset noin 80 vuotta aikaisemmalta ajalta Keski-Euroopassa ja vähän Suomessakin. Kuinka ollakaan, radiouutiset mainitsivat asiasta, kun olimme lähteneet aamulla Lieksasta, ja olimme menossa kohti lounasta jossain Hankasalmen tienoilla. Vaimo kysyi, voisimmeko ohittaa Jyväskylän jotenkin.

    Minun mieleni oli sangen murheellinen. Entinen Suomen Ateena on tullut roskaväen rähinäpaikaksi. 1970-luvun lopussa Jyväskylän Lyseon historian vanhempi lehtori takoi oppilaidensa päähän: ottakaa selvää asioista, jotta voitte muodostaa mielipiteitä. Häntä kunnioitan viisaana ja sivistyneenä miehenä.

    Ja verenpaine nousi, kun liikenteen tukki kauhea matkailuvaunun rohjo, josta pääsi ohi vasta Vaajakosken moottoritiellä. Masennus kasvoi orastavaksi ahdistukseksi, kun Tampereelle päin mennessä vastaan tuli ajoneuvoja, joiden kulmissa liehuivat Suomen liput. Enkä tarkoita nyt ruumisautoja, vaan lippalakkipäiden käyttämiä autoja.

    Tuntui taas hyvältä jostain Huittisista lähtien, mikä seikka saattaa johtua siitäkin, että Härkäpakarin marketista mukaan tarttui myös muutama oluttölkki, jotka olin kotiin saavuttua avaava.

    Idän saloillakin oli mukavaa ja hienoa, kun ei Lieksaa suurempaan paikkaan mennyt. Siellä muuten näin suuren karavaanin thaimaalaisia mustikanpoimijoita.

    Olen sitä mieltä, että niiden Jyväskylässä resunneidenkin olisi ollut parempi mennä mustikkaan. Kyllä sinne sopii, ja parhaimmillaan voisi tutustua tai ainakin nähdä kaukoidän ihmisen, jolla on sama tarve kuin muillakin: hankkia elanto ja elää suunnilleen rauhassa.

    Tämmöisiä surrealistisia asioita tuli mieleeni, kun viikon nettitauon jälkeen lukaisin lastusi.

    VastaaPoista